BLOC 5: LA SOCIETAT DIGITAL I LES SEUES IMPLICACIONS EDUCATIVES

 PROBLEMÀTIQUES I POSSIBILITAS DELS CONTEXTOS VIRTUALS

IMPLICACIONS EDUCATIVES

Hola a tots i totes,

Avuí hem tractat un tema que m'ha fet reflexionar, m'agradaria saber la vostra opinió sobre les següents preguntes:

Ha canviat la manera dels estudiants de processar la informació?

 Estem prestant la suficient atenció a aquesta nova situació?

Quina repercusió creus que la quantitat d'estimuls que els alumnes estan acostumats a processar té en la seua capacitat de focalitzar-se en una tasca determinada?


M'agradaria centrar-me en aquesta última. Baix el meu punt de vista, els alumnes que ens trobarem a les aules quan comencem a exercir la nostra tasca com a docents, han nascut envoltats de tecnologia i estan acostumats a utilitzar-la en la seua vida quotidiana. 

Així doncs, estan constantment exposats a una infinitat d'estímuls simultanis. És a dir, per a ells és normal estar jugant a un vídeojoc, mentre escolten la televisió de fons i mantenen una conversa en línia amb altre jugador. De la mateix manera, si el joc els aburreix ràpidament poden canviar de plataforma i començar un altra partida o tasca. Quin és el problema al que s'enfronten els docents?

És molt difícil conduir una classe i posar a l'abast dels alumnes recursos que els semblen atractius a tots ells. A més a més, hi ha tasques que requereixen un cert temps, com per exemple aprendre les conjugacions dels verbs irregulars en anglés i en les quals els alumnes han de focalitzar la seua atenció. El problema per a molts d'ells és que no estan acostumats en persitir fent una tasca que no els agrada i on no poden veure els resultats de manera inmediata.

És per tot açò que estic d'acord amb Enrique Morales (2010) i crec que una manera de solucionar aquest problema, és inclure els videojocs com a eina educativa. Ja que responen a les necessiats actuals sent una eina: ATRACTIVA, INMEDIATA I MOTIVADORA per als nostres alummnes.

Ens vegem prompte,

Ana


Referències:

Corral, E. M. (2010). El uso de los videojuegos como recurso de aprendizaje en educación primaria y Teoría de la Comunicación. Diálogos de la comunicación, (80), 7.


Links d'interés:

https://www.educaciontrespuntocero.com/recursos/los-mejores-videojuegos-educativos/ 


Comentarios

  1. Hola de nou Ana!
    Gracies per aquest post tan informatiu! Vull relfexionar amb el que has mencionat de que els alumnes els alumnes que ens trobarem han nascut envoltats de tecnologia i estan acostumats a utilitzar-la en la seua vida quotidiana. Creus que es bó utilitzar les tecnologies al aula a més de que els xiquets ho utilitzen a casa? Espere la teua resposta prompte!

    ResponderEliminar

Publicar un comentario

Entradas populares