COMENCEM EL NOSTRE PROJECTE TIC

 PROJECTE TIC

Hola a tots i totes,

Avuí hem començat a desenvolupar el nostre projecte final de l'assignatura. Així doncs, hem d'abordar una problemàtica present als Col·legis d'Educació Primària, que puga millorar mitjançant la implementació d'un recurs TIC. A més a més, hem de fer un treball d'investigació i recerca que done suport al nostre treball i que ens done dades reals per tal de demostrar que ens basem en estudis científics alhora d'abordar la nostra problemàtica i no en simples idees personals.

En primer lloc ens hem posat a acotar la temàtica que volem tractar en el nostre projecte. Després de llegir alguns articles i fer una mica de recerca hem decidit continuar amb la temàtica que vàrem emprar a la Webquest per tal de donar-li cohesió al nostre treball. És per açò que hem decidit escollir el següent tema d'investigació:

PER QUÈ ELS XIQUETS I XIQUETES DE PRIMÀRIA NO LLIGEN PER GUST?


Ens hem parat a pensar quin és el motiu per el qual els xiquets i xiquetes de primària no lligen en el seu temps lliure. Al treball hem justificat la nostra hipòtesis en dades reals i en experiments que s'han portat a terme en aules reals. Ens hem informat sobre la situació en la que ens trobem i que queda directament reflexada a l'informe PISA 2018 on Espanya que al darrer d'una llarga llista de països en referència a la nostra competència lectora.

No obstant, en aquest post m'agradaria donar la meua opinió personal després d'haver llegit i analitzat molts documents científics. Hi ha un d'ells que em va cridar especialment l'atenció escrit per Francesco Tonucci (2011) amb qui no puc estar més d'acord. A continuació vos deixe una xarrada molt interessant de l'autor que em va fer reflexionar.


Si quan vas prendre la teua primera cervessa t'hagueren preguntat: "T'agrada la cervessa?"



Estic quasi 100% segura de que la teua resposta haguera sigut un "NO!" rotund. Però què passa si et faig ara la mateixa pregunta. Moltes respostes haurien canviat per un "SI, CLAR!". I quina és la diferència entre la primera i la segona resposta? No és altra que les inconables cervesses que t'has begut sense que t'agradaren fins que poc a poc i després de posar-li bastant voluntat per la teua part ha acabat agradan-te.

Però que haguera passat si, en aquell primer glop que vas prendre, jo t'haguera obligat a mantindre-lo en la boca mentre et preguntava "Quins matisos té la cervessa? Quina quantitat de malta porta la cervessa? Notes la quatitat de llevat que li han posat? Pots compara-la amb altres cervesses?" Probablement aquella haguera sigut la primera i la última vegada que te'n hagueres pres una.


Pense que el mateix passa amb la lectura. Obliguem a tots els xiquets a llegir el mateix llibre, per a després fer-los un detallat examen sobre el que han llegit preguntant-los detalls que quasi ni el propi escritor recordarà i a més pretenem que mitjançant aquest procés els agrade llegir. No ho sé, però tal vegada caldria replantejar-nos el mètode.

És per això que crec que per tal de que un alumne li agrade llegir:

- Ha de tindre llibertat per escollir què vol llegir

- No ha d'estar presionat mentre llig pensant que haurà de memoritzar el llibre per contestar a preguntes concretes que de cap manera demostraran si ha llegit el llibre, sinó la quantita d'informació que ha memoritzat.

Així doncs si a més sent que quan acabe podrà gravar un vídeo que es penjara en el canal de Booktubers de l'escola i que podrà rebre feedback dels seus companys tal vegada la seua motivació incremente. I tal vegada llija un segon llibre no perquè li encante llegir sinó perquè vol fer un altre vídeo. I qui ens diu que en aquest procés no descobrirà que li agrada llegir? Perquè la lectura igual que la cervessa t'agrada quan la consumeixes, quan lliges molts llibres i de molts tipus i descubreixes en un de tots eixos gèneres un nou mon. Així que un xiquet descobrirà que li agrada llegir, llegint. Què penseu vosaltres?

Ens vegem prompte,

Ana

Referències:

Tonucci, F. (2011). ¿ Por qué a las niñas ya los niños no les gusta leer?. Educar (nos), (53), 10-11.

Links d'interés:


https://youtu.be/X4tvpXKfKRg 
https://revista.uclm.es/index.php/ocnos/article/view/ocnos_2010.06.01

Imatges:
https://images.app.goo.gl/4PAvpHwTHjdz4Vkt5
https://images.app.goo.gl/Bt3xR9KpzHJEGrsK6

Comentarios

  1. Estic d'acord amb el que dius, els xiquets amb aquell procés pot descobrir que li agraden llegir o no!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies Amy. Crec que hem de continuar treballant per aconseguir que els agrda de veritat

      Eliminar

Publicar un comentario

Entradas populares